[98-79] [78-59] [58-39] [38-19] [18-1]
Tisztelt Zoltán !
A legteljesebb mértékben egyet kell értenem Thomas véleményével.
Vonatkoztassunk most el egy kicsit a konyha témakörétől. Én eddig bíztam a képviseleti demokráciában, és ebben az utóbbi időben már csak az vezérelt, hogy a községi önkormányzatban jelen lévő képviselők tisztességében bíztam, mert ugye bár a "nagy politikában" már nem igen lehet bizodalma az embernek.
Bíztam benne amiatt, mert azt gondoltam, hogy az általunk választott képviselők átérezve tisztségük felelőségét, a választók érdekeit szem előtt tartva működtetik a képviselő testületet. Úgy látszik most már ebben is csalódnom kell. Ha őszinte akarok lenni azt kell vélelmeznem, hogy a mostani megmozdulásban nem az vezérli a konyha ellenzőit hogy a község érdekeit szem előtt tartva a lehető leggazdaságosabban működtessék a községet, hanem sértődöttséget, önös érdekeket sejtek. Mert mond meg nekem, hogy miért nem emelte szavát senki sem az elmúlt egy évben ezeket az anomálákat tapasztalva? Szerintem aki egy kicsit is részt vett a döntések előkészítésében ezeket a részleteket ismernie kellett.
Egyértelműen meg kell állapítani, hogy a konyha építését az előző képviselő testület megszavazta. A részleteket nem ismerve nem tudom eldönteni, hogy ez jó vagy rosz döntés volt. Nem tudhatom, hogy mekkora konyha megépítése lett volna gazdaságos, és hogy mekkora kapacitású létesítmény üzemeltethető gazdaságosan, de azt tudom, hogy a községet felelőséggel irányító testülettől joggal várható el, hogy megfelelő módon tájékozódjon, és megalapozott döntést hozzon.
Most is meg lehet vizsgálni hogy az építés és az üzemeltetés mennyibe fog kerülni, és hogy ez gazdaságos lesz-e vagy sem. Ezt követően meg lehet kérdezni az előző testület tagjait - akik közül sokan ma is a testület tagjai - hogy mennyire megalapozott döntést hoztak. Egy valamit azonban nem lehet megtenni. Nem lehet az építést leállítani, és a szerződést felbontani, mert ez a legrosszabb amit tehetünk. Egy szerkezetkész épület évek alatt tönkre megy, megy a vita és a pereskedés, az állami támogatás elvész, és ami a legfontosabb gyermekeink élelmezése nem lesz megoldott.
Lene egy öteletem, habár nem tudom, hogy mennyire kivitelezhető, mert az önkormányzati törvényt nem igen ismerem, de ebben Thomas talán járatosabb. Létre kellene hozni egy ideiglenes bizottságot, melynek részben vagy teljes egészében olyan tagjai vanak, akik nem jelenlegi vagy volt képviselők. A bizottságba független, gazdasági és jogi dolgokban jártas szakértőket, valamint józanul, függetlenül gondolkodni tudó községi lakosokat kellene beválasztani, és őket megbízni azzal, hogy tisztázzák a konyha beruházásával kapcsolatos dolgokat.
A bizottság megállapításaitól függően pedig meg lehet tenni a szükséges lépéseket, de ami a legfonotosabb le lehet vonni a következtetéseket, hogy a későbbiek során ugya ezekbe a hibáka ne követhesük el.
Végül csak egy valamit szeretnék kérni a testülettől. Józanul vizsgálják meg a lehetőségeket, és a község érdekeit szem előtt tartva a legbölcsebb döntést hozzák meg.
Vonják le a következtetést, és ha már élvezik a bizalmunkat, azt megszolgálva a későbbi döntéseik során a község és nem önös érdekeik, vélelmezett sértődöttségük ködében hozzanak olyan döntést, melyre visszatekintve nem kell szemüket lesütve végig menni az utcán választópolgáraik előtt.
Én eddig büszke voltam községünk képviselő testületére, akik a folyamatos nehéz gazdasági helyzetben ha szerény módon is, de tisztességgel vezették községünket. Megdöbbenve figyeltem a szomszéd község testületének marakodását, civódását. Sajnos most ugyan ezt kell megérnünk ebben a községben is, és ez elszomorít.
Bízva abban, hogy a mi testületünk nem fog erre a szintre lesüllyedni kívánok neked, és képviselő társaidnak jó egészséget, és bölcs gondolkodást.
Tisztelettel: Balu
|
Tsztelt Thomas
A tényeket 600 adagos konyháról a januári újságban az Ács doktor úr leírta, abban a cikben azokat a tényeket írta le amit a pénzügyi bizottság megállapított. Egyébként ha törvényi tényállásról beszélünk, meg kéne nézni mi a hütlen kezelés törvényi tényállása. Az is igaz, hogy az előző testületből vannak a mostani testületben és azzal teljes mértékben egyet értek,hogy az akkori képviselőknek körültekintőbben kellett volna eljárniuk. Hiszen az Sz M Sz-ben amire hivatkozik kedves Thomas, nem hogy kellett volna de kötelessége is lett volna a teljeskörű tájékozódás és tájékoztatás. Én nem akarok itt külön kitérni a száraz adatokra, de higgye el számtalan hasonló beruházást megnéztünk a bekerülési költségét tekintve és kb. 30 millió az-az összeg amennyivel kevesebbért is meg lehetett volna építeni ezt a konyhát. Az Állami Számvevőszéket én személyesen híVtam fel és kérdeztem meg mi a lehetőségünk ez ügyben. A Számvevőszék csak akkor foglalkozik önkormányzati ügyekkel, ha az éves előirányzott programjukkal egybeesik. Az ő javaslatuk is az volt, hogy igazságügyi szakértőt kérjünk fel, aki ha hiányosságot talál, utánna sem Számvevőszék a következő lépés hanem rendőrséghez kell fordulni. A konyha építése befejeződik és ha semmi mást nemérek el ezekkel a mesékkel csak azt,ha egy hasonló beruházásba kezdene a testület akkor sokkal de sokkal jó gazdához illően körültekintőbb lesz, akkor már nem írtam hiába. Végül ha ennyire érdekli a konyha sorsa, amit had köszönjek meg, akkor az erre vonatkozó jegyzőkönyvek megtalálhatók az önkormányzatnál és mindenki számára megtekinthetők. A konyha gazdaságos üzemeltetéséről csak annyit, hogy azon tényleg el kell gondolkodni hisz egy nulla frekventált helyre épített üzemi konyha nehezen képzelhető el, hogy gazdaságos lesz. Én vendéglátós végzettségű vagyok és sokat gondolkadtam már ezen, de nem igazán látom a megoldást. Üdvözlettel Gál Zoltán
Meséimnek másik értelmét abban látom, hogy az önhöz hasonló értelmes és a község iránt nem közönbös emberek elgondolkonak rajta és ki ki vérmérséklete szerint reagál is rá. Szerintem ez a demokrácia alapja és ez így is vanjól. Üdv a szerző |
Tisztelt Zoltán! Már ne haragudj, bármennyire szatirikusnak szánod, az újabb mesédből - bár kb. 10X elolvastam - nem sokat értek. Mintha azt ígérted volna, hogy hitelesen tájékoztatod a lakosságot az őket érintő kérdésekről. Ha ez továbbra is áll, kérlek konkrétumokat, tényeket írj és ne feltételezéseket, találgatásokat.
A FAIR 2007. januári számában, a polgármester által írt cikk más megvilágításba helyezi a 600 adagos konyha ügyét, mint azt Te sejtetni engeded a "meséidben". Konkrétumokat várunk, illetve válaszokat a korábban, januárban tett hozzászólásomban felvetett kérdésekre.
Mi az álláspontod? Kell-e a községnek a 600 adagos konyha, vagy nem? Erre Dr. Ács József - szintén a FAIR-ban azt írja, hogy igen, de nem ilyen áron.
Miért hasonlítjátok össze egy konyha bekerülési költségeit egy magánlakáséval? Tisztában vagytok a közétkeztetésre, melegkonyhákra vonatkozó hazai és Uniós előírásokkal, követelményekkel, és azok megvalósításának költségeivel? Ha nem, jó lenne megnézni a vonatkozó jogszabályokat. Van egy pár darab ebben a témakörben...
Történt-e visszaélés, vagy nem? Ha igen ez kinek a részéről merült fel? Mik a bizonyítékok?
Mi az, hogy az előző képviselőtestület, a szükséges információk hiányában hozott határozatot? Akkor kik, és hogyan szavaztak, ezek közül kik vannak a jelenlegi testületben? A korábban funkcióban lévő képviselők ha nem tájékozódtak a határozathozatal előtt, akkor miért nem? Miért csak az önkormányzati választások után merült fel ez a probléma, korábban miért nem?
Nagyon jó lenne, ha a T. Képviselőtestület, (illetve a T. Képviselők) tisztában lenne a jogaival és kötelességeivel. Ajánlom szíves figyelmetekbe a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi - azóta többször módosított - LXV. törvény vonatkozó passzusait, amely ezeket részletesen taglalja. Ebből idéznék pár törvényhelyet:
14. § (1) A képviselő-testület akkor határozatképes, ha az ülésen a települési képviselőknek több mint a fele jelen van. A javaslat elfogadásához a jelenlevő települési képviselők több mint a felének igen szavazata szükséges.
17. § (1) A képviselő-testület üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni, amely a megjelent képviselők és meghívottak nevét, a tárgyalt napirendi pontokat, a tanácskozás lényegét, a szavazás számszerű eredményét és a hozott döntéseket tartalmazza. A jegyzőkönyv elkészítéséről a jegyző gondoskodik.
(2) A képviselő-testület ülésének a jegyzőkönyvét a polgármester és a jegyző írja alá. A jegyzőkönyvet az ülést követő tizenöt napon belül a jegyző köteles megküldeni a Kormány által rendeletben kijelölt szervnek (közigazgatási hivatal).
(3) A választópolgárok - a zárt ülés kivételével - betekinthetnek a képviselő-testület előterjesztésébe és ülésének jegyzőkönyvébe. A zárt ülésről külön jegyzőkönyvet kell készíteni. A külön törvény szerinti közérdekű adat és közérdekből nyilvános adat megismerésének lehetőségét zárt ülés tartása esetén is biztosítani kell.
18. § (1) A képviselő-testület a működésének részletes szabályait a szervezeti és működési szabályzatról szóló rendeletében határozza meg.
A települési képviselő
19. § (1) A települési képviselő a település egészéért vállalt felelősséggel képviseli a választóinak az érdekeit. Részt vehet a képviselő-testület döntéseinek előkészítésében, végrehajtásuk szervezésében és ellenőrzésében. A települési képviselők jogai és kötelességei azonosak. A települési képviselő az alakuló ülésen, illetve a megválasztását követő ülésen a 32. § szerint esküt tesz.
(2) A települési képviselő:
a) a képviselő-testület ülésén a polgármestertől (alpolgármestertől), a jegyzőtől, a bizottság elnökétől önkormányzati ügyekben felvilágosítást kérhet, amelyre az ülésen - vagy legkésőbb tizenöt napon belül írásban - érdemi választ kell adni;
b) kérésére az írásban is benyújtott hozzászólását a jegyzőkönyvhöz kell mellékelni; illetőleg kérésére a véleményét rögzíteni kell a jegyzőkönyvben;
c) tanácskozási joggal részt vehet bármely bizottság ülésén. Javasolhatja a bizottság elnökének a bizottság feladatkörébe tartozó ügy megtárgyalását, amelyet a bizottság legközelebbi ülése elé kell terjeszteni és tárgyalására a települési képviselőt meg kell hívni. Kezdeményezheti, hogy a képviselő-testület vizsgálja felül bizottságának, a polgármesternek, a részönkormányzat testületének, a helyi kisebbségi önkormányzat testületének - a képviselő-testület által átruházott - önkormányzati ügyben hozott döntését;
d) megbízás alapján képviselheti a képviselő-testületet;
e) a képviselő-testület hivatalától igényelheti a képviselői munkájához szükséges tájékoztatást, ügyviteli közreműködést. Közérdekű ügyben kezdeményezheti a képviselő-testület hivatalának intézkedését, amelyre a hivatal tizenöt napon belül érdemi választ köteles adni;
f) köteles részt venni a képviselő-testület munkájában.
Ellenőrzés
92. § (1) A helyi önkormányzat gazdálkodását (ideértve az Európai Unió által nyújtott és egyéb nemzetközi támogatások, valamint az ehhez kapcsolódó költségvetési támogatások felhasználását is) az Állami Számvevőszék ellenőrzi.
A közigazgatási hivatal
98. § (1) A közigazgatási hivatal államigazgatási feladatokat ellátó költségvetési szerv. A közigazgatási hivatal működésének költségeit az Országgyűlés a költségvetési törvény „helyi önkormányzatokért felelős miniszter” fejezetében, elkülönítetten biztosítja.
(2) A közigazgatási hivatal
a) ellátja a helyi önkormányzatok törvényességi ellenőrzését, a mérlegeléssel hozott önkormányzati döntésnek kizárólag a jogszerűségét vizsgálhatja;
b)
c) ellátja a törvényben megállapított, továbbá a Kormány által hatáskörébe utalt államigazgatási feladatokat, hatásköröket, hatósági jogköröket;
d)
e) a törvényességi ellenőrzés során szerzett tapasztalatai alapján az önkormányzat gazdálkodását érintő vizsgálat lefolytatását kezdeményezheti az Állami Számvevőszéknél;
A fentiek fényében mi az, hogy olyan határozatot hoz a T. testület, miszerint ha a - az egyébként törvényesen kiírt és lefolytatott közbeszerzési eljárásban nyertes - kivitelező nem enged a díjból 30 millió forintot, akkor eljárást kezdeményezünk a "közpénzek nem megfelelő felhasználása miatt"???? Ha elenged 30 milliót, akkor megfelelően használták fel a közpénzeket, egyébként nem???!!! Hol élünk??? Ez törvényes???
A Büntető Törvénykönyv a fentihez hasonló magatartás nem úgy nevezi, hogy zsarolás? "Aki jogtalan haszonszerzés végett mást erőszakkal, vagy fenyegetéssel arra kényszerít, hogy valamit tegyen, ne tegyen, vagy eltűrjön, és ezzel kárt okoz, bűntettet követ el..." Természetesen én nem állítom és nem is feltételezem azt, hogy bárkinek is ilyen szándéka volt, bárki is bűncselekményt követett volna el, csak kérdezek, és szeretnék a kérdéseimre választ kapni..
Tehát tényeket és bizonyítékokat akarunk és nem feltételezést, rágalmazást, vádaskodást. Amennyiben visszaélés gyanúja merül fel, akkor javaslom, ne szakértőket rendeljetek ki, hanem forduljatok a megfelelő fórumhoz, ami pedig az Állami Számvevőszék, vagy a Közigazgatási Hivatal. Ezek a szervek majd megállapítják, hogy törvényes volt-e a beruházás, a közbeszerzés, vagy sem és ha kell, megteszik a szükséges intézkedéseket. Aki pedig alaptalanul vádaskodik, rágalmaz, az remélem tisztában van ennek lehetséges büntetőjogi következményeivel is. Mert vannak ám a BTK-ban olyan tényállások is, hogy rágalmazás, becsületsértés, stb.
Tehát még egyszer: bizonyítékokkal alátámasztott tényeket, hiteles tájékoztatást és nem meséket akarunk, Andersen már meghalt...Továbbá szeretnénk megoldást az ügyben, ha már ilyen beruházásba fogott a község, akkor azt be kell fejezni, és azon elgondolkodni, hogy hogyan lehet a konyhát minél gazdaságosabban kivitelezni és hasznosítani.
Tisztelettel: Thomas |
Tisztelt H József
Én számomra nem meglepetés, hogy ön így reagált, hisz mindenki másképp értelmezi az írásomat. Van aki úgy tartja okoskodás, van aki úgy gondolja, végre valaki megmeri írni. Az írás stílusát tekintve, biztos számos kivetnivaló lehet még, de sajnos nem vagyok író. Bár inkább szatírikusnak jellemezném. Egyben azonban biztos vagyok, Farmosnak egy maneger tipusú vezetésre van szükség, de legmesszbbemenőkig figyelembe venni a lakosság érdekeit. Ezt azonban a testületnek kell elkezdeni és példát mutatni az embereknek. Mert csak így nyerhetjük meg a bizalmukat és ennek első lépése az, hogy merünk a problémákról beszélni és nem titkolunk el semmit. Addig azonban nem véletlen,hogy azok a pletykák terjedtek el a testületről, hogy csak kávézni járnak össze és úgysem történik semmi. Nézze kedves József engem egyetlen egy dolog vezérel, legjobb tudásom szerint képviselni Farmos érdkeit. Egyúttal had köszönjem meg, hogy látogatja honlapomat, hisz ezekből a visszajelzésekből okulhatok mindenki megelégedésére.
Üdvözlettel Gál Zoltán |
Jó dolog ez a "Mese",csak a stílsa sajnos rendkívül cinikus és szubjektív.Ezt lehet ma látni a "nagy" politikában és valószínűleg Önnek is ez a modell. Az egész testületenek sok sikert a munkájához. Üdvözlettel H.József. |
Tisztelt Zolibácsi!
Nagyon tetszik a mese.Remélem ha ez így van a testület többi tagja sem csak ül és mereszti a tisztelt valagát.Ezt a langyos álló vizet egy kicsit fel lehetne keverni a dolgok jó értelmében.Remélem erre sok jóhiszemű képviselőtársad lesz. - és nem csak púposkodni ültek oda.
üdv:K. Janika
|
Mese a kisközségről második rész
Akik elolvasták a mese első részét, azok valószínű joggal várják a folytatást. Több szempontból is kíváncsiak lehetnek, egyfelől azért, lett e megoldás, vagy újabb rész következik. Tulajdonképpen még a mesélő is elbizonytalanodik e tekintetben, de nézzük a folytatást.
A község életét nem nagyon viselte meg a tél, enyhén érkezett és távozni is így akar, de történetünk szempontjából ez nem is érdekes. Talán annyiból azért még is, mert ennek a fránya testületnek, ami mára már nem is olyan mostoha, vizsgálódása ez időre esik. Annak rendje és módja szerint határozatot is hoz. Mégpedig akképpen, ha a kivitelező bácsi enged 30 milliót akkor nem tesz további lépéseket, amennyiben nem enged akkor hivatalos útra terelik a vizsgálatot. A testület ezekben az időkben még megrendíthetetlen, mint egy bástya. Van olyan képviselő aki nem titkoltan a drákói szigor híve és egy korábbi döntésnél, ezzel a szigorral lépett fel a helyi vendéglősökkel szemben. Mára azonban ez a szigor szertefoszlott, de ne szaladjunk az események elé. Az emberek akik szorgosan élik mindennapjaikat, de már információhoz jutottak ez ügyben. Modern korunk lócáján a vonaton, bizony ki-ki vérmérséklete szerint hangot is adott véleményének. Ezek után nézzük a várva várt napot. Kivitelező bácsi ahogy azt várni lehetett nem engedett 30 milliót, de a történeti hűség kedvéért hozzá kell tenni. A község elöljárója elért néhány eredményt, ami bizony több milliós nagyságrendű tétel, de korán sem a meghatározott összeg. Szavazni kellett hát, de mik legyenek a kérdések. Ennek eldöntése egy rendkívüli ülésre várt. Mivel az idő kerekét megállítani nem lehet, így eljött a rendkívüli ülés napja. Tisztelt olvasó láss csodát a kérdések meglettek, bár el sem tűntek, hisz több hónapja meg is voltak. De hová küldjék, kihez! Javaslat lett, de csak egy. Kedves olvasó újfent láss csodát, az eddig bástyaként álló testület térdre rogyott és 6:5 arányban leszavazta a hivatalos fórum felé továbbítási határozatot és megszavazott egy új bizottság felállítását. Ennek az lesz a feladata, hogy a szakértőt megkérdezze milyen kérdésekre tud választ adni. Gondolom sokan ismerik a szőnyeg esetét a szeméttel. Egy szép napon a szemetet besöpörték a szőnyeg alá, a szőnyeg büszke volt magára, hogy megoldotta a szemét kérdést, de arra nem gondolt, hogy a dombocskába ami keletkezett sok hiszékeny ember belebotlik. Ezek után a mesélő csak annyit szeretne hozzá tenni, még szerencse, hogy a szél tőlünk függetlenül ringatja a nádast és a nőszirom se minket kérdez meg, hogy kibújjon a megfelelő időben.
Tisztelettel a mesélő
Gál Zoltán |
Kedves Barátaim
Köszönöm a hozzászólásotokat, a februári testületi ülésre előterjesztettem a névadó pályázatot és tolmácsolni fogom ötleteiteket. A mostani kérdésem is a februári üléssel kapcsolatos, ugyan is akkor tárgyalja a testület a 2006-2010-es gazdasági programot. Ehhez kérem hozzászólásotokat, ötleteiteket. Egyébként én még a közmeghalgatást sem tartanám butaságnak. Hiszen egy falugyülésen sok jó ötlet elhangozhat. Szeretném felhívni figyelmeteket, hogy a képviselők minden hónap második hétfőjén nyilt fogadóórát tartanak a művelődési házban. Én sajnos a mostanin nem tudok részt venni mert pont szolgálatban leszek. Üdv Gál Zoltán |
Bocsi elfeletettem aláírni.
Balu voltam tisztelettel. |
Kedves Zoltán !
Én is jó ötletnek tartom, hogy közintézményeinket elnevezzük. Véleményem szerint elsősorban olyan személyre kellene javaslatot tenni aki községünkben vagy a térségben született, illetve itt dolgozott és méltó arra hogy nevére emlékezzünk. Lehet hogy butaságnak tartjátok, de nekem például a könyvtárról mindíg Paksi Barnabás tanárbácsi jut eszembe. Akkor nagyon sokat jártam könyvtárba és tisztességessége, gyermekszeretete, munkája iránti elkötelezettsége máig él bennem. Talán nem lenen rosz ötlet a könyvtárt róla elnevezni.
Megítélésem szerint a falu művelődéséért sokat tett Kovács tanárbácsi. A munkássága alatt működő zenekar a térség elismert zenekara volt, nemkülönben az énekkar. Azt se feledjük, hogy betegsége ellenére milyen kitartóan dolgozott. Lehetne ő az egyik jelölt a művelődési ház névadásához. |
Kedves Zoltán! Üdvözlöm, és támogatom a felvetéseidet. Igazad van, tényleg jó ötlet valamilyen nevet adni az intézményeknek. Konkrétan melyik intézményekre gondolsz? Óvoda, iskola, műv. ház, könyvtár? És ki döntene az elnevezésről? Közvéleménykutatás során a lakosság véleményét vennék figyelembe? Véleményem szerint csak az adott intézményhez illő, méltó vagy a tevékenységi körre utaló név jöhetne szóba. Ha pedig valamely személyről kapná a nevét, az csak olyan lehet, aki sokat tett hazánkért, vagy községünkért, vagy azért a tevékenységért amit az intézmény képvisel (pl. kultúra, nevelés, egészségügy stb.), illetve köztiszteletben álló, a közvélemény megbecsülését bíró személy lehet.Nem lenne szerencsés az ahhoz hasonló eset, ami a közelmúltban a médiában volt látható, miszerint az épülő, új Duna-híd elnevezésére kértek véleményeket az interneten, és a legtöbben a Chuck Norris- híd névre tettek javaslatot....
A tömegsport népszerűsítésére vonatkozó javaslatod is nagyszerű ötlet, sok sikert a megvalósításhoz. Tisztelettel: Thomas |
Kedves Thomas
Őszintén örülök hozzászólásodmak, hisz ez igazolja létjogosultságát honlapomnak. Most tényleg engedjétek meg nekem,hogy ne a konyhával kapcsolatban írjak. Egy merőben más témával kapcsolatban kérem véleményeteket. Közintézményeink java részének nincs neve. Ezért a kultúrális bizottság úgy gondolta, egy helyi pályázat keretén belül kéne nevet adni ezen intézményeknek. Nos az ötlet megvan, a részletek még váratnak magukra, el kellenének a jó javaslatok. A másik téma amiben várom hozzászólásotokat, az egy régóta dédelgetett ötletem. Szeretném a tömegsportot népszerüsíteni településünkön. Erre kitaláltam egy programot az év tíz hónapján megszervezett futónapokat tartanánk és aki ebből legalább nyolcon részt vesz az év végén értékes jutalmakat kapna. Természetesen ez is képlékeny és hasznos ötletekre vár. Üdv. Gál Zoltán |
Kedves Balu
Igen érdekes adatokat fogsz megtudni abból a cikkből, én it azért nem teszem, mert elég hosszú lenne a terjedelme. Egyébként nem az én cikkem lesz. Néhány infó, a farmosi honlapon megtalálható az önkormányzat szervezeti és működési szabályzata. A testületi ülésről készült jegyzőkönyveknek pedig a könyvtárban kikéne, hogy legyenek függesztve. Ez sajnos nincs így. Ezért is szót emeltünk már néhányszór. Azért a konyháról még náhány szó. Én egy szóval sem mondtam, hogy nem kelll megoldani a közétkeztetést, csak az nem mindegy milyen áron. Mert lett volna jóval olcsóbb megoldás is és a legszomorúbb az, hogy ez a beruházás 15 évre meghatározza Farmos fejlődését és attól tartok nem pozitív irányba. Kedves Balu had köszönjem meg mégegyszer, hogy időt szentelsz a honlapomra, hisz ez az együtgondolkodás segíthet bennünket abban, hogy minél jobb döntéseket lehessen hozni a közösség érdekében. Üdv Gál Zoltán |
Kedves Zoli !
Kíváncsian várom a cikket ahol részletesebben megismerhetem a beruházással kapcsolatos híreket, remélem a tájékozattás nem lesz egyoldalú, és mindenre ki fog térni. Egyébként pedig teljesen el vagyok képedve attól, hogy a képviselő testület amikor megszavazta a beruházást hogyan tájékozódott az ügyben. Tudtommal nekik kellett megszavazni a beruházást, és az sem lenne utolsó, ha a testületi ülés jegyzőkönyvének ezen része nyilvánosságra kerülne, és mindenki megismerhetné.
Az üzemeltetéssel kapcsolatban csak annyit, hogy az eddigi konyhát is kellett üzemeltetni, tehát ez nagy plusz költséget nem jelent, abban viszont bízok, hogy mikor a konyha méretét meghatározták az elkövetkezendő igények figyelembe vételével állapították meg a kapacitását.
Véleményem, hogy a képviselő testület munkájának - tekintettel arra, hog erre a technikai lehetőségek adottak ( kábel tv, honlap)- lényegesen nagyobb nyilvánosságot kell kapnia, mert erre szerintem igény van. Rajtad keresztül viszont arra kérném a testületet, hogy a mindennapi munkáját ne a személyeskedés, egymással szembeni ellenségeskedés hassa át, hanem az, hogy a választóik érdekeit szem előtt tartva a község érdekét szolgálják, mert mi ezért választottuk meg őket, és erre esküdtek fel.
Üdv: Balu
|
Kedves honlap látogató
A honlapomra érkező üzenetek zöméből arra a következtetésre jutottam, hogy olyan benyomást keltek, mint aki gáncsoskodni, kötözködni akar. Ez úton szeretném kijelenteni, nem ezen szándékok vezérelnek, nem haragszom a testületi tagokra és a polgármester úrra sem, de mint képviselőnek kutya kötelességem tájlkoztatni a lakosságot az őket érintő eseményekről. Sajnos egyelőre azonban csak azt tudom leírni, negyedéves tapasztalatom alapján, hogy borzasztó körülményes és bürokratikusan működik a hivatal. Néhány példa:miért kell negyedévet várni arra, hogy frissítsék a farmosi honlapot és miért könyörög a testület a kábeltévé ügyében / szerintem jó pár hónap még mig a testületi ülések adásba kerülhetnek/. Persze folytathatnám még a sort. Tisztelt olvasó, én úgy gondolom azért választott meg a lakosság, hogy mindent megtegyek Farmos és az Ő érdekükben, engem ez vezérel és ha ehhez az az út kell, hogy kritizáljak, bíráljak akkor én ezt felvállalom és ehhez kérem türelmüket és támogatásukat Tisztelettel Gál Zoltán |
Kedves Balu
Abban a tekintetben igazad van, hogy amit leírtam az adott témáról információt kevésnek bizonyulhat számodra elemezni a kérdést. Felhívnám figyelmedet, hogy most megjelenő farmosi újságban részletes adatok lesznek közölve amiből nagyobb betekintést nyerhetsz. Másik kérdésedre a válaszom az. Nem szertnék a vádaskodó szerepében tetszelegni, de itt egy 179 millió-s összegről van szó. Ráadásul az sem mellékes, hogy ez a beruházás ha megvalósul, márpedig megvalósul, az üzemeltetésével is komoly költséget fog gerjeszteni. Egyébként magán véleményem az ha valaki vagy valakik rossz döntést hoztak illetve hoznak, akkor igen is vállalni kell annak következményeit is. Ebből a tekintetből egyetértés van a testületben is. Nos a pénzügyi bizottság vizsgálata során megállapított számtalan hiányosságra utaló jelet ami természetesen egy magasabb fórum tiszte, hogy megállapítsa ezen adatok milyenségét. Végül kedves Balu, had köszönjem meg, hogy vetted a fáradtságot és elolvastad honlapomon a téged érdeklő részt, hiszen ezért jött létre ez az oldal. Egyébként a konyha kérdés is világosabb lenne ha az előző testület nagyobb hangsúlyt fektetett volna a tájékoztatásra, de ezt csak zárójelben jegyeztem meg. Akkor mégegyszer köszönöm a leveled és várom további kérdéseidet. Üdvözlettel Gál Zoltán |
Olvastam a konyhával kapcsolatos felvetésedet. Nagyon kevés információt közölsz, így ebben nehezen lehet véleményt nyilvánítani. Minden esetre szeretném megjegyezni, hogy közbeszerzési kiírás esetén a közbeszerzési hirdetőben megjelenik a pályázat, és arra az jelentkezik aki csak akar és megfelel a kiírásnak. Azt, hogy csak egy jelentkező érkezett nem hiszem, hogy a képviselő testületen, vagy a Polgármesteren múlott volna. Az már érdekesebb lenne, ha több pályázat érkezik, és nem a legkedvezőbbet választják ki. Én minden esetre igen örvendetesnek tartom, hogy egyáltalán megmozdult valami, és megoldódik az iskolások, óvodások, és idősek étkeztetése. Úgy gondolom, hogy ezt méltányolni kell. Neked pedig mint a képviselő testület tagjának azt kell figyelemmel kísérned, hogy a beruházás rendben befejeződjék. Megemlíteném még, hogy nem vagyok túl tájékozott az ügyben, de gondolom, hogy a beruházó kiválasztásánál az előző képviselő testület döntött. Azt viszont tudom, hogy a testület összetétele nem sokat változott. Ezek szerint te a képviselő társaidat vádolod valamilyen visszaéléssel ? Esetleg a Polgármestert ? Várom válaszod. Üdv Balu |
Kedves ismeretlen
Nagy örömmel tölt el, hogy látogatod honlapomat, hiszen pontosan ezzen szándék miatt szerkesztettem. Továbbra is várom kérdéseidet és magamhoz mérten maximális választ fogok adni. Ezúton had kérjelek meg, hogy másoknak is add tudtára ezt a lehetőséget. Üdvözöl Gál Zoltán |
Kedves Zoltán! Köszönöm válaszod, majd megvárjuk a végét. |
Úgy hallottam, hogy te leszel az új konyha főnöke, a feleséged pedig gondozónői állást kap tőled?!:-)( |
[98-79] [78-59] [58-39] [38-19] [18-1]
|